Nauczanie zdalne – zadania dla grupy I

Temat: Przyjaciel.

Dziś witam Was gimnastyką dla smyka. Pamiętajcie sport to zdrowie! Dbajcie o siebie!

Chodź słońce dawno wstało świeci i budzi nas
chodź rozruszamy ciało wstań ruszyć się czas
włóż ulubione buty bluzę spodenki też
tam wszyscy już czekają
chodź przyjaciół zbierz
Skaczemy, biegniemy, ćwiczymy, tańczymy!

1 . Gimnastyka dla smyka. Pod niżej zamieszczonym linkiem znajduje się piosenka, która świetnie pozwoli Wam się rozruszać. Dobrej zabawy!

https://www.bing.com/videos/search?q=gimnastyka+dla+smyka&ru=%2fsearch%3fq%3dgimnastyka%2bdla%2bsmyka%26cvid%3d129a87629db340aa9d462bd65d9b89f9%26FORM%3dANAB01%26PC%3dHCTS&view=detail&mid=1E84E5E24485FBF78EE31E84E5E24485FBF78EE3&&mmscn=vwrc&FORM=VDRVRV

2. Posłuchajcie opowiadania „Pimpuś.”

Pies Marka nazywa się Pimpuś. Ten Pimpuś ma brązową łatkę. – Zgadnij – gdzie? – Na grzbiecie? – Nie. – Na brzuszku? – Nie. – Na ogonie? – Nie. – No, to gdzie? – Na nosie. Pytają się Pimpusia kwiatki: – Po co ci łatka na nosie? – Żeby było ładniej. Więc kwiatki się dziwią i szepcą jeden do drugiego: – Ach, ach! Nasz Pimpuś to dopiero elegant! Pytają się Pimpusia białe chmurki, co płyną po niebie i zawsze się spieszą: – Po co ci łatka na nosie? A Pimpuś robi mądrą minę: – Żeby było w nosek cieplej. Więc chmurki zdziwiły się jeszcze bardziej płynąc szybko dalej, opowiadały wszystkim: – Widziałyśmy takiego psa, co nosił łatkę na nosie, żeby mu było cieplej. Przyszedł raz Pimpuś do kuchni, a tam mama robi kluski. Pełno mąki na stolnicy. Pimpuś musi zobaczyć, co to. Wsadził nos w mąkę, powąchał i wybiegł na dwór. A tu wszyscy w krzyk: – On już nie ma łatki na nosie! Idzie Pimpuś do lusterka, patrzy – cały nosek biały. – Zgubiłem moją śliczną łatkę. Gdzie jej szukać? Na podwórku – nie ma. Na ulicy – nie ma. Usiadł pies i płacze. Łzy mu ciekną – kap, kap. Po kosmatej mordeczce, po nosie. Otarł je łapą. A tu wszyscy w krzyk: – Pimpuś znowu ma łatkę na nosie! Fiu, jak się ten Pimpuś cieszył! Chwycił w pysk ogon i kręcił się w kółko. Wybiegł Marek, pan Pimpusia. Wziął go na ręce i zaczął się śmiać: – Pimpuś, jesteś strasznie głupi pies, ale cię kocham!

– O kim była mowa w opowiadaniu?
– Jak wabił się piesek?
– Gdzie miał brązową łatkę?
– Co się stało z łatką po wizycie w kuchni?
– Gdzie szukał łatki Pimpuś?
– Czy ją znalazł?
– Co powiedział pan Pimpusia o swoim piesku?

3. Utrwalenie odgłosów zwierząt. W tym tygodniu rozmawialiśmy o domowych ulubieńcach. Czy potraficie naśladować ich odgłosy?
Po kliknięciu w link ukarzą się fotografie : kota, psa, myszki i papugi.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp-1/mobile/index.html

4. Przypomnijcie sobie teraz naszą piosenkę „Przyjaciel.”
Spróbujcie zaśpiewać zwrotkę i refren.

I Mam małego pieska,
w mym pokoju mieszka,
Kiedy kładę się do łóżka,
Śpiewam mu do uszka.

Ref. Przyjaciela mam
I nie jestem sam

5. Dla chętnych dzieci – spróbujcie proszę, samodzielne narysować dowolne zwierzę na kartkach w kształcie koła.