Nauczanie zdalne – zadania dla grupy I.

Temat dnia: Ile jest kotków?

Witam Was Drodzy Rodzice i Drogie Dzieci! Przez kilka dni będę wysyłała Wam propozycję aktywności, podobnych do tych, w jakie bawimy się w naszym przedszkolu. W tym tygodniu rozmawialiśmy o naszych domowych ulubieńcach; kotkach i pieskach, więc kontynuujemy tę tematykę. Na dziś cztery zadania. Niech ten spędzony czas na wykonywaniu zadań pozwoli Wam się jeszcze bardziej rozwijać! Rodziców również zapraszam do wspólnej zabawy.
Zaczynamy!

1. Zabawa „Szczenięta, kocięta”.

Wyobraźcie sobie, że wszyscy jesteśmy na wiejskim podwórku, gdzie znajdują się szczenięta i kocięta. Musimy wszystkim tym zwierzętom, małym kotkom i małym pieskom, nadać głosy. Szczenięta nie potrafią jeszcze dobrze szczekać, ale umieją już warczeć. Spróbujcie zawarczeć jak mały milutki piesek. (Dzieci naśladują warczenie) Tak, właśnie taki głos może wydawać szczeniaczek: rrrrrrrrrrrr. A teraz spróbujcie wydać głos małych kociąt. Pamiętajcie, że są małe, delikatne ich głos jest miękki, jak ich sierść. (Dzieci naśladują miauczenie małych kotków)

2. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Małe piłki”.

Małe kotki i pieski uwielbiają ruchowe zabawy. Znajdź w swoim domu niewielką piłkę, może to być to również kłębek wełny. Spróbujcie, naśladując te zwierzęta popychać piłeczkę idąc na czworakach. Postarajcie się żeby piłeczka nie turlała się za daleko.

3. Posłuchajcie teraz uważnie wiersza Marii Terlikowskiej „ Mruczanka kołysanka.”

Lubisz kołysać swego braciszka?
Albo siostrzyczkę? Małą, tyciutką….
Gdy nie chce usnąć cicho jak myszka, zamrucz mruczankę.
Prostą i krótką.

Mru, mru….Cichutko…
Mru, mru… O, właśnie!
I zaraz dzidziuś spokojnie zaśnie.
Mru, mru, miau, miau…
Zaraz dzidziuś będzie spał.

Miau, miau, mru, mru…
Oczka zmróż do snu…
Mru, mru, hi, hi, hi…
Były sobie kotki trzy…
Jeden chrapie na kanapie,
Na dywanie drugi chrapie…
Trzeci zwinął się w kłębuszek
I maleństwu wlazł na brzuszek!

Mru, mru, miau, miau,
Zaraz dzidziuś będzie spał.
Mru, mru, hi hi, jak te kotki trzy.

Porozmawiajmy na temat wiersza. Odpowiedzcie, proszę na pytania:

Ile było kotków?
Co robiły dwa kotki?
Co robił trzeci kotek?

4. Wydrukujcie proszę z załączonego pliku kolorowankę trzech kotków i dorysujcie dla każdego z nich miseczkę. Jeśli nie możecie wydrukować pliku poproście rodziców o narysowanie trzech kotków, a wy je pokolorujecie, dorysowując im miseczki. Powodzenia!

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Ftogethermagazyn.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F09%2FPusheen_454.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Ftogethermagazyn.pl%2Fpusheen-kolorowanki%2F&tbnid=hhp6eDc8LYHn3M&vet=1&docid=mptH5e-f_rnNWM&w=1200&h=1194&hl=pl&source=sh%2Fx%2Fim&fbclid=IwAR3vK_vcupYgBNaJndFeol2WQJAdlj0gNuj-hUFMUJYehnzvrGCmAHGSdWE